Sunday, April 10, 2011

Der... Lu bikin Gua panas Der!!!!



Assalamualaikum, hye!!! before I get this party started, I would like to apologize to all my non Malaysian readers, (i'm sorry i'm sorry i'm sorry i'm sorry i'm sorry,). This posting is all about the topic only Malaysian is related too... yes I wont be translate to English languages. Since even with i translate too, you still wont be able to understand it.. (i'm sorry i'm sorry i'm sorry i'm sorry i'm sorry) i'm sorry again...

Hek Eleh mamat nieh, bajet giler dok ingat mat salleh baca blog nie.. hahahha.. Dah la tak best, bajet nyewwwwwwww....... OK.. NYEWWWWW?? NYEEWWWW???? Its supposed to be NYA la... bukannya "nyewwwww". Dan inilah posting akan aku cakap dlm post latest aku nieh...

Ada orang panggil bahasa rempit, ade org panggil bahasa "Comey"... *mcm pendek lidah je nak sebut kan.". Ada macam2 nama untuk bahasa nieh.. Tapi, aku panggil bahasa lidah pendek pemalas... Pasal ape?! pasal mana2 ayat yang ada huruf A, diorg akan gantikan ngan huruf baru iaitu huruf "ewww"... *selalunya diorg guna dlm bentuk penulisan Fesbuk, sms, blog, Ym dan sebagainya...* Kenapa agaknya diorg buat macam nieh? Entahla... aku sendiri tak tau.. dan tak faham.. tak mungkin kerana ingin save ruang dlm penulisan.. dan dengan membuat ini, dari "a yg 1 huruf" kepada "ewww yang 3 huruf".. tak save space langsung ok.. membazir ade la... dan ianya sama sekali TIDAK COMEL...

Aku nak tanye korang la... adakah ini comel?! " Aq mencik do cm ni.. ad mber lmew tgu lmew glew.. x aprv2 gk aq!". Sangat tak comel ok!!! Teori aku ialah, orang2 yang menggunakan bahasa nieh, aku agak diorg kehilangan beberapa huruf kat keyboard diorg... so terpaksa la diorg tulis mcm tuh...

Mungkin ada jugak pembaca2 blog aku nieh yang faham kenapa perlunya menulis macam nieh... so please do enlighten me.. bgtau aku ape yang best sgt dok tulis mcm tuh... Mungkin ada gak reader blog aku nie akan cakap mcm nieh " Ehy rilex rr der... asal leh paham ok la der... lu wat kecoh pasal?! " Well... DER.... aku buat kecoh pasal lu malukan bahasa gua... gua seyes tak kisah sgt ngan shortform2 nieh.. Aku pun kkdg2 guna gak.. tapi sampai short mcm tu ape kes?! Kan best klu tulis macam biasa2.. Bukankah Islam mengajar kita hidup dalam kesederhanaan?! Tak perlu la spelling over the top nieh.. Kita try tulis elok2.. jagan dok "eww" "ewww" nie.. K la geng, itu je posting aku kali nieh.. hahaha...



p/s: i hate when somebody sent me an sms with shortform.. sampai aku pening bila membaca.. of coz la x faham terus kan?!

1 comment:

i'm shin... i'm inesen said...

ngee.. bahasa jiwa bangsa.. tp for me.. kalo bahasa baku skalipun.. kalo x sygkan negara.. x guna gakk.. oleh itu.. daftarlah sebagai pengundi utk pilihanraya akan datanggg *tetiba