Tuesday, November 23, 2010

tajuk KOSONG




dalam tempoh beberapa hari ini, macam-macam pekara terjadi. aku rasakan pekara-pekara ini semua adalah sebagai satu peringatan buat aku untuk jadi lebih berhati-hati, percaya pada diri sendiri, dan sedia dalam apa jua keadaan sekalipun. rasanya inilah sebahagian daripada dugaan yang agak luar biasa aku lalui.

entahlah, aku tak tahu nak meletakkan diri aku pada waktu tu. sudahnya pekara itu sepertinya tiada apa-apa yang berlaku. senyap sebegitu sahaja. dan aku tertanya apa sebenarnya terjadi? seyes blur...

dalam tempoh beberapa hari ini juga, ada byk pekara yang membuatkan aku kecik hati. aku tahu silap aku, aku cuba baiki. sedar-sedar rupanya sudah tak ada peluang. dah di berikan kepada orang lain. tak sangka melepas macam tu sahaja. tak apalah. nak bising pun tak ada gunanya. walaupun benda tu BUKAN aku yang buat... orang lain memang suka tengok bila kita nie gaduh ngan mmber baik sendiri... apepun, yang kat ATAS tu tahu ape yang berlaku sebenarnya..

punca keadaan itu datangnya entah dari mana. pada waktu ini minat aku terhadap photography agak berkurangan. klu lukis dengan graf.. memang menjunam jatuhnya... kerana aku lebih fokus terhadap pencarian yang lebih berbaloi dan menguntungkan aku dimasa hadapan. aku masih mengkaji & meneliti tentang hidup aku sendiri... masih lagi samar-samar... entah mana tujuan aku sebenarnya...minta maaf banyak-banyak untuk family aku...

dalam tempoh beberapa hari ini, aku akan cuba untuk mengenal pasti siapa beberapa manusia yang sedang dan bakal mempergunakan aku. terima kasih banyak-banyak. aku rasa bersyukur untuk ini. jangalah nak menipu sesuatu yang aku sudah tahu jawapanya. jangan sampai aku buang kau dari hidup aku. korang mahu gunakan aku demi kepentingan peribadi dan matlamat hidup korang masing-masing. kesian ada manusia seperti korang. PARASIT!!!! moga Allah tunjuk siapa yang benar siapa yang tidak. sekurang2nya mata yang menuduh aku tu celik sedikit dan tahu sape aku sebenarnya.. pada waktu itu, jangan harap la aku akan maafkan kau lagik... even muka kau pun aku sudah x mahu tengok lagik..

dalam tempoh beberapa hari ni, baru aku sedar yang aku telah mengumpulkan satu koleksi ragam jenis manusia disekeliling aku nieh.... bongok betul aku. sekarang dah bertimbun segala jenis ragam & perangai manusia... habislah... yang mana telah BERJAYA memburukkan nama aku itu.. ape2 pun... Allah tu tetap berada dengan pihak yang benar.. TAKBIR!!!!



p/s: akan ke masjid di Malaysia pada Nov 25th, untuk angkat sumpah bagi membersihkan nama sendiri daripada terus difitnah bulat2 dari PARASIT-PARASIT yang banyak disekeliling persekitaran aku... kalau tak buat, buat apa nak takut untuk bersumpah didalam masjid, dihadapan sambil menjunjung Al-Quran. kalau setakat nak jadi saksi, aku x perlukan kamu sebab kamu x berani nak tanggung ape yang kamu telah lakukan atas aku...

1 comment:

nas_79 said...

sabar la dik..dunia skrg mmg mcm tu yg benar kata salah,yang salah kata benar n diagung2kan..tapi diorg lupa allah maha kaya ia pasti akan bbalas..