Wednesday, November 3, 2010

Kerja?!!!!

Satu hari aku mahu bangun dari tidur. Kemudian lelapkan mata kembali. Bayangkan tiada apa-apa yang patut aku buat. Tidak perlu fikirkan apa-apa masalah.

Bila aku sedar.

Itu tak wujud sebenarnya.

Expectation terhadap perkara itu tak pernah setaraf dengan kehidupan yang sebenar.

Aku patut bangun mandi dan gosok gigi.

Pergi kerja.

Balik kerja.

Dan tidur.

Kemudian kerja semula.

Kerana sebenarnya hidup adalah untuk kerja. Kita menjadi hamba kepada kerja. Siapa nak bayar sewa rumah?. Siapa nak bayar elektrik?. Siapa nak beri aku makan?.

Di mana tempat dalam dunia ni diberi secara percuma?. Yang mana tempat itu hanya aku perlu menonton televisyen sambil menghirup secawan kopi.

Gatal kepala aku memikirkan sesuatu yang tak logik.

Jadi aku kene terus bekerja dan bekerja. Kalau penat sangat, aku akan tonton filem Coyote Ugly Setidaknya aku rasa kuat kembali.

5 comments:

zOeY zAu YaH said...

pe la pok cik nih merepek hahaha..zoeyzauyah.blogspot.com

cindir-rela said...

babe! aku tak pernah tengok citer tuw!!

nak donload la nanti.

Anonymous said...

cite kesukaan tu..!
a.nas http://nasruladli-nas.blogspot.com

||| PöJìé PööH ||| said...

Selalu berangan jadi anak orang kaya, pewaris tahta dan empayar cam Paris Hilton! bestnyaa!

Love,
PojiePooh Abdullah

eeri jeremiah ivanovic said...

pojie
aku x dek la berangan sampai tahap ko tuh..
aku just nak mcm Sultan Brunei tu je da la...
hehehehhe..
btw, thanx for visiting my blog...