Saturday, January 30, 2010

malam Khamis punya cherita.....

ape kaitan nya pic kat atas nie ngan tajuk post nie erk? ha... nie aku nak bgtau cite yang sgt2 sedih which happen on me last Wednesday night... somewhere in Cheras.... huhuuhuh... mmg sedih sampai aku x leh nak pk ape2 dah time tuh... hahahha.... korang imagine sendiri la... tgh2 jalan yang agak sibuk dgn kete2, bas2, taxi2 ngan kenderaan yang sewaktu dengannya..... kete aku leh mati secara tiba2... lampu fuel x nyala... tapi tiba2 abis minyak... boleh?! chuak aku dgn kete2 yang dok hon2 kete aku.... makin chuak la aku time tuh... x leh nak pikir ape dah... totally BLUR... ape yang aku pk time tuh... aku lock kete aku, pasang double signal and keluarkan airmata... wakakakka.... sume tu sbb aku x leh nak fikir what should i do in that time... dah la aku call mmber aku kat area tu... dia plak leh ckp... WRONG NUMBER... what the fuck is going on?! aku dialled number btol dia... mmg x salah... 0123002159... mmg x salah number... tpi org yg pick-up call tu ckp salah number... pergh... time nie mmg aku rasa mcm nak hempuk je telephone tuh... then time2 emergency nie gak la handset aku nak plak x dek battery .. sampai berbunyik2 la hp aku nieh... nie mmg menambahkan lagik tension aku... dah la minyak x dek, phone plak batery kong, then mmber plak x jwb call @ reply sms aku... makin lebat la hujan aku... huhuhuuh... dlm 1/2 hour gak la aku dok dlm kete tanpa buat ape2... then tergerak hati aku nak minta tolong kat budak burger area tuh.. tanye byk giler nie kat aku.. budget ingat dia nak tlong rr... tapi... hampeh... rasa nak bakar je kedai burger dia time tuh.... huhuuh... then aku terfikir utk tahan taxi yang lalu -lalang kat situ... Suddenly, i got a cab... taxi dive tu baik.. indian... jenis x kisah je... dia yang ajar aku byk klu pasal2 benda nie... aku cite kat dia, yang ku nie 1st time kete jadik mcm nieh... sampai x tau nak buat ape dah... then dia ckp... rilex... you can solve it... x yah risau... that makes me relief a lil' bit......

sampai je kat petrol pump PETRONAS, x ckp byk da aku... aku tanye from A- Z what should i do... driver tu gelakkan aku... siot je... tapi x kisah la... i learned from the best... whitney houston gitew.... dia cakap, carik botol mineral dlm 2-3 botol... then g cuci botol tuh... dengan pantas nya.. aku g kat paip air... then dia jerit kat aku... "Bai, Lu cuci ngan air tarak guna la...nanti lu punya kete rosak la.... mana boley minyak campur ngan air" aku cuma mampu senyum je lepas tuh... dah cakap ngan aku suruh cuci... aku g je la paip air... huhuhuh... rupenye dia suruh cuci ngan petrol sket dulu... nak buang air dlm botol2 tuh... then baru la boleh isikan pertol dlm botol tu balik.... klu campur ngan air... nanti engine leh rosak... owh ok... take note on it...

lepas je dia tolong isi minyak dlm botol mineral tuh, tiba2 je aku disuruhnya mencarik sudu plastik mcm yang kat pic atas nieh.... aku tanye dia lagik time tuh... "Nak wat ape sudu plastik tuh? nak ceduk minyak pakai sudu ke?" then dia cakap... "Aku nak buat magic ngan ko pasal sudu nieh... Ko tgk je nanti...." time nie aku da rasa mcm sesuatu sgt... kejadahnye nak wat magic tme2 aku tgh x leh nak fikir ape2.... Sampai je kat kete aku... dia x ckp banyak dah... ape yang dia ckp "Tengok nieh... aku nak buat magic ngan ko.... tgk yea... jgn kelip mata ko walaupun skali" bukan senang nak ade org tunjuk magic mcm nieh .... jarang2 je" then dia suruh aku bukan tank minyak.... time nie mmg da nak start magic dia... Magic sgt... aku mmg x pernah terfikir ape yang dia nak buat ngan sudu tuh... dia ajar magic tuh "Memula, bukak cap tank minyak, then amik sudu tadik, masukkan dalam lubang minyak tdi (utk tolak another door in that hole) .... after that, tuang minyak yang 2 botol tuh sampai habis.... later on, u pump minyak pakai padel minyak dlm 13times... then baru start yeah.. jgn nak start b4 u pump minyak... nanti x leh start" ok.. got it...


dengar2 je kete aku leh start lepas tuh... aku hanya mampu tersenyum saja... happy sebab kete da boleh start balik... sume nie sebab lampu minyak yang bodoh itew.... then aku bayar la tambang aku nak taxi g isi petrol dlm botol mineral tuh.... aku bagi extra sket duit tambang kat dia.. sbgai tanda pertolongan yang diberikan kat aku... lalu meneruskan ke destinasi umah mmber yang x jawab call aku n reply sms aku tuh... SERANG UMAH DIA!!!! walaupun dia tkut nak bukak pintu time aku g umah dia lepas tuh.... sampai harinie, (30.01.2010- 13.29pm) dia x call2 aku lagik... takut la tuh ngan aku....